Николай Събев се запозна на място с проблемите на Дунав мост

Необходимо е да се направи подробен анализ на всички възможности и да се избере най-практичният вариант за решаване на проблемите с преминаването през Дунав мост при Русе. Това заяви министърът на транспорта и съобщенията Николай Събев днес по време на посещението си на ГКПП „Дунав мост“ за преценка на място на предложените по време на вчерашното обществено обсъждане в крайдунавския град идеи за подобрения на транспортната свързаност. По думите му ключът към превръщането на Русе в европейски транспортен хъб е справянето с трафика на Дунав мост. „Очаквам това да се случи до началото на пролетта на следващата година, преди да е започнало най-интензивното движение на хора и товари по европейските пътища“, коментира Николай Събев.

Министър Николай Събев обсъди със служители от отговорните институции всеки етап на обработка на камионите – от навлизането в зоната за граничен контрол, до напускането на превозните средства на страната. Министърът отбеляза, че е необходимо да се подобри ефективността на организацията на обработване на лекотоварния и тежкотоварен трафик. Той обеща, че ще се погрижи за по-голяма експедитивност във вземането на решения, за да може да се реши дългогодишният проблем с непрестанните задръствания в района и струпване на камиони по пътя между Русе и Мартен.

 „Ако искаме да превърнем Русе в европейски логистичен център, вратата към Европа трябва да бъде отворена. Ще бъде изработена процедура за облекчено транспортиране на товари и преминаване на пътници. Ако системата, която ще съдържа комплекс от мерки, сработи, тя ще бъде приложена и по другите гранични пунктове на страната. На този етап очакваме конкретни предложения от всички отговорни институции и браншови организации, които да бъдат включени към окончателните решения“, заяви министър Николай Събев.

Министърът изтъкна, че концентрирането на стоки и пътници от сухопътен, жп, речен и въздушен транспорт в Русе задължава настоящите ръководители в общинската и държавна власт да се справят със сегашните затруднения. Той посочи още, че на влизане в България камионите се обработват изключително бързо, в рамките на 3 до 4 минути. Според него, както и според областния управител Борислав Българинов трябва да се открият по още две кантарни съоръжения на вход и изход при румънска страна, а също и втори пункт на румънската данъчна служба – АНАФ.

Областният управител Борислав Българинов обяви, че като допълнителна мярка в подкрепа политиката за ефективно управление на тежкотоварния трафик, се проучват възможностите за инвестиция в изграждането на кръгово кръстовище при първия разклон за гр. Мартен.

Очаква се основният ремонт на Дунав мост при Русе да започне в началото на 2023-а. По време на реконструкцията на съоръжението, ще се спира поетапно движението на коли и камиони, така че да не се затруднява допълнително трафика. Предвидено е до започването на ремонтните дейности да заработи и фериботът между Русе и Гюргево, като първите курсове по линията се очаква да бъдат осъществени през пролетта на следващата година.

Министър Събев посети и ро-ро терминала. Той се запозна с възможностите на изградената инфраструктура, както и със състоянието на административните сгради. Очаква се да има и два буферни паркинга, където камионите да изчакват преди да бъдат натоварени за Румъния и след разтоварване на българска територия. Предварителните разчети сочат, че на ден ще могат да преминават по около 200 камиона в едната посока. Министърът изказа и благодарност към областния управител Борислав Българинов и кмета на Община Русе Пенчо Милков за оказаното съдействие за подпомагане решаването на поне част от транспортните проблеми в района.

„В коалиционното споразумение на правителството е предвидено изграждането на четири моста над река Дунав, като единият от тях е планиран да бъде построен при Русе“, категоричен бе министър Николай Събев.

 



Снимка на Деня

Таен агент? Настимир Ананиев, скрит зад фикус, подслушва Бойко Борисов