Избрани Новини
Министър Ангелкова: Подготвяме кампания за привличане на туристи от Китай
Официалният туристически портал на България ще бъде достъпен и на китайски език
„Китай е изключително важен за туризма в европейски мащаб, работим целенасочено за популяризиране на България като туристическа дестинация на пазар Китай. Подготвяме маркетингова кампания за привличане на гости от Китай, която планираме да бъде реализирана през следващата година.“ Това каза министърът на туризма Николина Ангелкова на работна среща с китайски бизнесмени и инвеститори.
Официалният туристически портал на България ще бъде достъпен и на китайски език, след обновяването му през 2019 г.
Потенциалът на китайския пазар е огромен и се очаква в следващите години пътуванията на китайските туристи непрекъснато да се увеличава, заяви министър Ангелкова. И допълни, че Министерството на туризма разработва и специален продукт за далечни пазари, с който да се популяризират възможностите за туризъм в региона. Това е т.нар. „Балкански маршрут“, който е съвместен проект между 11 страни от Балканите-България, Сърбия, Румъния, Сърбия, Турция, Черна гора, Хърватия, Албания, Босна и Херцеговина, Словения и Република Македония.
През миналата година в Шанхай е открит първият български туристически информационен център, припомни министър Ангелкова. В момента се работи по подготовката за откриване на център в Пекин и се проучват възможностите такива обекти да има и в други китайски провинции.
В периода януари- юли тази година посещенията на китайски туристи у нас са близо 15,5 хил., като това нарежда пазар Китай на 32 място сред водещите страните за входящ туризъм в България, каза министър Ангелкова, посочвайки, че възможностите са много по-големи. През 2017 година посещенията от китайски гости бяха над 26,2 хил., тогава бе отчетен ръст от 41,2% в сравнение с предходната година.