Плевен се включи в националния протест на автомобилните превозвачи

Шествието на протестиращите превозвачи и международни шофьори на камиони събра погледите на плевенчани

И плевенските шофьори на товарни камиони излизат днес на протест срещу мерките на Европейската комисия (ЕК), събрани в т.нар. "пакети мобилност".

Колоната събра погледите на гражданите и се отправи към протеста в София, където ще се присъединят и превозвачи в други градове на страната.

Какво предвиждат новите европейски правила?

На практика това са редица ограничения за тежкотоварните камиони, засягащи както българските превозвачи, така и тези от други държави от Централна и Източна Европа, свързани с т.нар. Мобилен пакет 1, информираха от btvnovinite.bg. Този пакет в момента се обсъжда на европейско ниво и предвижда шофьорите да се прибират до родното си място на всеки три седмици; след третия ден в страна от ЕС да получават колкото са ставките в съответната държава; също така да нощуват в места за настаняване, а не в кабините на камионите, които са оборудвани за целта, без да е предвидена охрана за паркираните камиони. Другият проблемен момент в предложения пакет за мобилност е свързан с превозвачите от трети страни, засяга каботажните превози и превозите в трети страни.

Според бранша Франция, Германия, Австрия и Италия, които настояват за промените, искат силово да изкарат от пазара източноевропейските превозвачи, като ако се спазват изискванията, това би означавало всекидневно около 3 хил. български камиона да бъдат изкарани от транспортния пазар. В резултат българските фирми няма да бъдат конкурентоспособни, като малките и средните е твърде вероятно и да фалират, обобщиха от бранша на форум за бъдещето на транспорта в Централна и Източна Европа, състоял се във вторник. Във форума участваха браншовите организации от Полша и Унгария и за първи път трите страни излязоха с обща декларация, в която се обединиха под тезата "за вътрешен пазар с област без вътрешни бариери, в която свободното движение на хора, стоки, услуги и капитал да бъде гарантирано в съответствие с разпоредбите на Договорите за Европейския съюз и за функционирането му".

Новият регламент въвежда още ограничения за почивките и заплащането на международните шофьори.

Министерството на транспорта вече е изготвило компромисни текстове, според които се предлага връщането в страната на определен период от време да не е задължение, а право на шофьора.

Снимки: Забелязано в Плевен/Facebook



Снимка на Деня

Таен агент? Настимир Ананиев, скрит зад фикус, подслушва Бойко Борисов