Избрани Новини
Деца се учат и забавляват в лятната музейна школа в Благоевград
23-06-2017, 10:41
Снимка:Община Благоевград
Автор:blagoevgradutre
Още по Темата:В Дупница гостува Историческият музей в Попово
Музейните и архивни фондове ще обсъждат в Кюстендил
Тя ще продължи до края на юни
Във вчерашното издание от лятната музейна детска школа експертът-нумизмат Нина Хаджиева бе подготвила изключително интересен и образователен урок. Урокът, разделен на няколко етапа, бе посветен на парите. Чрез занимателна презентация нумизматът на музея, предостави възможност на децата да се запознаят с техния произход и история, що е то нумизматика и кой е нумизмат, както и с технологията за производство на монети.
Малчуганите научиха къде са се появили първите монети, от какъв метал са изработени и какви изображения носят те. учениците се запознаха и с различни видове домонетни форми като раковини, черупки от миди, сол, чай, подправки, животни, върхове на стрели, медни късове, брадвички и слитъци и им бе предоставена възможност сами да упражнят „търговия“ с подготвените за целта мидени черупки и моливи. Децата бяха запознати с термини и понятия, свързани с монетите - реверс, аверс, гурт, релеф, номинал, както и каква информация носи монетата?
По време на урока на децата бе предоставена възможност за практическа работа и занимание. Всяко дете разгледа монета и се запозна отблизо с нейните елементи. Разгледаха различни по вид, време и произход монети, банкноти и ценни книжа, събрани в класьори. Учениците сами разчитаха надписи и разпознаваха образите от български монети от края на 19-ти и началото на 20-ти в. и надписа по гурта на монетите. Децата имаха възможност да направят разлика между антични и съвременни монети, както и да разгледат новата монета от 2 лв.
С изключително внимание и усърдност учениците подходиха и към друго занимание, подготвено от нумизмата на музея, където трябваше да изрежат и слепят правилно лице и гръб на показаните в презентацията 5 броя антични монети на Аполония Понтика, Маронея, Атина, о. Егина и Ефес.
За финал на урока на школниците им бе предоставена възможност сами да оцветят по образец примерни банкноти.