Избрани Новини
7 държави разработват иновативни идеи за културата и туризма по проект “DANUrB” – DANube Urban Brand“
15-04-2017, 13:36
Снимка:Пресцентър Община Русе
Автор:Русе утре
Още по Темата:Музикален флашмоб за 80 години от написването на "Дунавско хоро"
„Изследователски лагер“ по проекта ще бъде организиран от Словашкия технически университет през юни
Повече от 100 представители на България, Румъния, Хърватия, Сърбия, Словакия, Унгария и Австрия събра през март Дунавският университет в Кремс (Danube University Krems). Целта на събитието, проведено в рамките на проекта “DANUrB” – DANube Urban Brand“, бе обсъждане на нови идеи за културния и туристически облик на Дунавския регион. Участниците се включиха и в екскурзии сред Културния ландшафт Вахау, обект на световното културно и природно наследство на ЮНЕСКО.
По международния проект „DANUrB“, реализиран с подкрепата на програма за транснационално сътрудничество „Дунав“ 2014-2020 г, работят партньори от седем дунавски държави, сред които и България. Проектът, съфинансиран от Европейския съюз, продължава работата по създаване на бранд на Дунавския регион и цели укрепване на дунавската културна идентичност. Проектът предвижда създаване на пространствени и културни мрежи и разработване на иновативни и устойчиви стратегии в областта на културата и туризма, които да катализират позитивните икономически и социални процеси в региона. За целта през м. март Дунавският университет в Кремс беше домакин на първия „Изследователски лагер“ по проекта, в който се включиха повече от 100 участници.
Организаторите на работния семинар си поставиха две цели:
– По време на поредицата организирани уъркшопи да се разработи концептуалната рамка и структурата на обща стратегия “DANUrB”. За целта бяха дискутирани теми в областта на културния потенциал на селищата, пространствените анализи и изследователските методи.
– Да се приложат добрите практики от региона на Вахау. Вторият важен аспект на семинара в Дунавския университет в Кремс бяха анализите на природното и културното наследство на Вахау. Участниците имаха възможността да проучат местните културни забележителности по време на екскурзии с влак (Wachaubahn), автобус и кораб, както и да опитат традиционни кулинарни специалитети.
„Вахау е значим пример за бъдещата обща стратегия на Дунавския регион, което беше единодушно потвърдено и от многобройните участници в Изследователския лагер.“ – заяви д-р Петер Моргенщайн, един от проектните мениджъри и изследователи в катедрата по Строителство и околна среда на Дунавския университет в Кремс.
Първите стъпки в разработването на общ бранд на Дунавския регион бяха направени. Следващият „Изследователски лагер“ по проекта ще бъде организиран от Словашкия технически университет на Братислава в дунавските градове близнаци Щурово (Словакия) и Естергом (Унгария) в края на . юни, 2017.
Проектът „DANUrB“ е разработен от водещия партньор – Будапещенски университет по технологии и икономика (Budapest University of Technology and Economics – BME) и по него работят 7 университета, 6 национални изследователски института, 18 регионални и местни органи на публичната власт от 7 държави В проекта България е представена от Агенция за развитие на човешките ресурси – Русе, Национален туристически клъстер „Българският пътеводител“ – София и Център за интерпретиране на наследството – София. Асоциирани партньори по проекта са Областна администрация – Русе, Областна администрация – Видин и Община Силистра
За повече информация: http://www.interreg-danube.eu/approved-projects/danurb и https://www.facebook.com/DANubeUrbanBrand/
Проектът се финансира от Европейския съюз (Европейски фонд за регионално развитие, Инструмент за предприсъединителна помощ и национално съфинансиране).