Експеримент в образователния процес по програма „Erasmus+“ в СУ „Възраждане“

Новините

14-04-2017, 08:49

Снимка:

СУ „Възраждане“

Автор:

Русе утре

Всичко от Автора

Още по Темата:

57 храма са проверени преди Великден в Русенска област

Деца бяха помощници на учителите

Поредният експеримент в областта на образователния процес, на преподаването и оценяването на знанията на учениците се проведе в СУ „Възраждане“. Училището от учебната 2016-2017 г. работи по международен проект “SUPEER! -Science. Utility. Practice. Experiment. Exploration. Result” на европейска програма „Erasmus+“.

 

Комбиниран урок по български език и литература и английски език на тема „Съществително име. Род и число“ с ІVА и ІVБ клас се проведе на 7 април в аулата на училището. Бяха актуализирани, упражнени и затвърдени знанията за граматическите признаци род и число на съществителното име в българския език и граматическия признак число на съществителното име в английския език.

Четвъртокласниците бяха разделени на 7 отбора, които трябваше да откриват съществителните имена сред групи сродни думи; в текст да извадят и определят рода и числото на съществителните имена; в текст на английски език да подчертаят формите на съществителните имена в множествено число; да запишат формите на съществителните имена на английски език за множествено число на дадени съществителните имена в единствено число, като сред тях имаше и много изключения; да редактират текст с грешки при употребата на съществителните имена.

 

В ролята на помощници на началните учители по български език Маргарита Иванова и по английски език Валентина Йорданова бяха седем ученички от VІІБ клас – Зара Джурова, Благовеста Георгиева, Ина Барански, Калина Христова, Иванела Иванова, Крисиана Владкова, Ива Доросиева . Всеки отбор от 4-ти клас си имаше своя кака – консултант. Възпитаничките на Меглена Христова – преподавател по БЕЛ в VІІБ клас, проверяваха изпълнението на граматическите упражнения от малките, поправяха грешките им така, както тяхната учителка поправя техните, даваха на четвъртокласниците съвети как да работят, дори поставяха оценки на отлично справилите се. И много се вълнуваха, когато малките ученици им подаваха своите листи с изпълнени задачи за проверка и оценка. Големите бяха впечатлени колко много знаят малките и с какво желание и състезателен дух работят, а четвъртокласниците усетиха обичта, искрената радост, но и вълнението на по-големите ученички при оценяването им.

 

Успешен експеримент и изключителна провокация за ученето, любознателността и активността на учениците и от четвърти, и от седми клас се оказа този начин на съвместно обучение. Малките дори веднага изпълниха задачата за домашна работа, за да им я проверят каките от 7-ми клас, а големите ученички, почувствали обичта и вниманието на по-малките, станаха по-уверени в своите знания и поискаха отново да участват в такава форма на образователна дейност. За своята работа в часа те също ще получат оценки, но от своята преподавателка, която строго наблюдаваше как се справят с граматическите упражнения и по български, и по английски. За първи път в редовен учебен час ученици от начален етап учиха заедно с по-големи ученици от прогимназиалния етап два езика – български и английски. Този иновативен подход в обучението бе наблюдаван и от други педагози в училището. „Проект “SUPEER! -Science. Utility. Practice. Experiment. Exploration. Result” на европейска програма “Erasmus+” е насочен към използването на неформални методи в училищната образователна среда в начален етап и към мултидисциплинарния подход при преподаване на учебния материал – сподели Меглена Христова – заместник-директор на СУ „Възраждане“ и координатор на проекта. – В него успешно и с желание се включват и по-големите ученици и техните учители и това показва, че неформалните методи имат място и са необходими в обучението, за да стане в училище по-интересно и учениците да са активната страна в образователния процес.“

 

 



Снимка на Деня

Таен агент? Настимир Ананиев, скрит зад фикус, подслушва Бойко Борисов