Избрани Новини
Ученици представят трейлър на 3D игра
18-01-2017, 15:46
Снимка:Пресцентър Община Русе
Автор:Русе утре
Още по Темата:Фондация „Русе – град на свободния дух“ кани желаещите да предложат проектни идеи
Подкрепата е на програма „Знание и растеж“
Екип от талантливи млади русенски дизайнери и програмисти представи трейлъра на първата разработвана от тях 3D игра с наименованието "Goblins Defense: A Simple Adventure". Играта ще бъде налична за мобилни устройства с Android и iOS операционни системи, а при написването й са използвани технологии като Unreal Engine и Blender. Трейлърът може да бъде разгледан от този линк:
https://www.youtube.com/watch?v=4xrsLbIWxyg
Мисията на продукта е да популяризира русенската ИТ общност и да вдъхнови младежи от региона да превръщат идеите си в прототипи на дигитални продукти. Играта от типа Tower Defense е свидетелство, че дигиталните технологии са достъпна и реалистична възможност за младите хора да намерят добра професионална реализация и да стартират собствени начинания.
Трейлърът и първата базова версия на играта са разработени за по-малко от два месеца от Николай Маринов, Диан Дончев и Стефан Стефантов. Николай Маринов е първи курс специалност КСТ в Русенски Университет, Диан Дончев е ученик в ПМГ "Баба Тонка", а Стефан Стефанов е ученик в СОУ "Христо Ботев". Екипът беше сформиран в рамките на курса за 3D моделиране пред месец юли 2016 г., организиран от сдружение Startup Factory по проект "Работилница за дигитални умения". Проектът е реализиран с подкрепата на Фондация „Русе – град на свободния дух” и ВН-социален проект на Еконт, в рамките на програма „Знание и растеж“.
През последните седмици Николай, Диан и Стефан работиха интензивно за завършване на продукта в споделеното работно пространство на Startup Factory на ул. Цар Калоян 10. Всички графични изображения, ефекти и сценарий са техни авторски разработки, а музиката е на Николай Маринов. Екипът ще продължи да развива играта, а Startup Factory кани в офиса си ученици от региона да се запознаят с творческия процес на създаване на дигитален продукт - след предварително уговаряне на дата и час на срещите.