Избрани Новини
Разцвет на магазините за дрехи втора употреба във Велико Търново
40% ръст на продажбите отчитат търговците на употребявани облекла
Златен век изживяват търговците на дрехи втора ръка, внесли употребявани маркови стоки, пише вестник "Борба". Клиентите се редят на опашка да пазаруват от доскоро пренебрегваните магазини. И ако преди 5 години се смяташе за срамно носенето на вече употребявани дрехи, днес обличането от глава до пети от „килата” се превръща в тенденция.
Проверка на „Борба“ показа, че магазините за дрехи втора употреба са открили правилната формула за привличане на купувачи. Стоките в тези обекти са изцяло на най-хитовите световни марки. Модели на „Бенетон“, Ейч енд Ем“, „Мотиви“, „Зара“ и „Бершка“ спечелиха вниманието на търновки, които всекидневно извиват опашки пред пробните в магазините за облекла втора ръка.
„Купих си яке на „Ейч енд Ем“ за 35 лева, като почти същото го има в мола за 135 лева.“, сподели клиентка. Тя отказа да каже името си, тъй като се срамувала, че ще й се подиграват, а и ако разберат откъде е попаднала на марковата находка, много хора ще започнат да купуват от там и ще оберат най-хубавото. Тя сподели, че все още, докато избира кои дрехи да пробва, се оглежда и притеснява да не я види някой познат. Търновката разказа, че за стотачка е успяла да си закупи освен яке и дънки, блуза, рокля и риза. „Преди време се смеех на баба ми, когато пазаруваше само от магазини за дрехи втора употреба, но сега самата аз се обличам оттам. Някой, като ме пита откъде ми е новата блуза примерно, и отговарям, че приятели от Испания са ми я пратили.“, сподели още тя. Така суетните млади момичета в старата столица са открили начина да бъдат модерни и едновременно с това да спестят някой лев.
Повечето от магазините за дрехи втора употреба във Велико Търново имат своя Фейсбук страница, където рекламират стоката си. Всеки ден продавачките качват снимки на новите тоалети, за да привличат клиенти. Любопитното е, че няколко часа след публикуването на фотосите голяма част от дрехите вече са запазени онлайн. Маркетинговата стратегия на търговците на дрехи втора употреба се оказва печеливша. Нещо повече – дори тези магазини засенчват големите имена в модата, които наскоро навлязоха във Велико Търново.
Сериозна конкуренция на магазините за облекла втора ръка обаче се явяват сайтовете за онлайн пазаруване на употребявани маркови стоки. Електронните търговци също зареждат модели на световни марки, но и облекчават клиентите си чрез доставка до дома им. Куриерската услуга струва на интернет купувачите 5 лева, а ако стойността на закупените дрешки в пратката е над 50 лева – става безплатна. Това предимство на сайтовете пред магазините носи бонус точки на електронните търговци. „Всичко, което си закупих за 100 лева от магазина за дрехи втора употреба, го има и в интернет, видях няколко дни по-късно. Можех да се сдобия с тях на същата цена, като дори ми ги поднесат на входната врата“, обясни младото момиче, което срещнахме в търговския обект.
За 2014 година търговците на употребявани облекла отчитат 40-процентов ръст, сочи статистика. Според един от продавачите на дрехи втора ръка увеличаването на клиентите се дължи на сериозното обедняване на българите.