Махат паважа в София, жълтите павета – остават

Липсват майстори за реденето им, пък и по тях движението е по-бавно

Паважът по някои от столичните булеварди ще бъде сменен с асфалт. Такава ще е съдбата на едрия калдъръм от бул. "Прага" и на каменните блокчета по бул. "Монтевидео".

Асфалт вместо павета ще има и по бул. "Дондуков" в участъците, в които се движат автомобили.

През миналото лято при ремонта на бул. "Драган Цанков" паважът беше изваден и откаран на склад, а новите платна са от асфалт.

Един от символите на София - жълтите павета, обаче ще остане, защото са част от културното наследство.

Няколко са причините, поради които Столична община е решила да премахне паважа от булевардите.

"Едната е, че шофьорите намаляват скоростта на движение и това води до забавяне на градския транспорт", обясни пред "Монитор" заместник-кметът Любомир Христов.

Като се положи асфалт, движението ще е по-бързо и автомобилите ще вдигат по-малко шум. Трудната поддръжка е втората причина за пенсионирането на паветата.

"Старите майстори си отиват, а младите нямат умения да ги редят добре", аргументира решението за промяната Христов.

Демонтираните павета ще се събират в таен склад и после ще бъдат използвани при ремонт на малки централни улички в столицата по проект за възстановяване на автентичния им вид, който ще се прави след 2014 г.

Булевардите "Прага", в участъка от "Скобелев" до "Пенчо Славейков", и "Дондуков" ще бъдат обновени тази година.

"До края на февруари трябва да изберем изпълнител на ремонта на "Дондуков", каза зам.-кметът по транспорта. Заедно с асфалтирането там ще бъдат ремонтирани и трамвайните релси.



Снимка на Деня

Таен агент? Настимир Ананиев, скрит зад фикус, подслушва Бойко Борисов