Избрани Новини
Бълхи налазиха туристите във Влас
Сигнал за това подали в Комисията за защита на потребителите недоволни летовници. По данни Николай Стойков, шеф на местното звено, става въпрос за една от почивните станции в курорта. Той обаче отказа да разкрие коя точно е тя.
По данни на директора Николай Стойков сигналът е за една от почивните станции в курорта. Той обаче отказа да разкрие коя точно е тя.
„Дали това е така тепърва ще проверяваме. Жалбата е постъпила по имейл в комисията. Така или иначе ние сме длъжни да проверим сигнала“, каза Стойков.
Факт са вече първите оплаквания от български туристи в комисията. Повечето от нашите летовници се жалят от провеждането на екскурзии, лоши хигиенни условия и некачествена храна в хотели и ресторанти по морето.
„Във връзка с качеството на храната контролира друг орган и това е БАБХ, ние нямаме правомощия“, уточни шефът на местната комисия.
Четири приемни за жалби и сигнали има по Южното Черноморие това лято КЗП. Инспекторите в тях проверяват всеки един сигнал стига да е в правомощията им.
В най-скоро време инспекторите ще се пуснат на масирани проверки по хотели и ресторанти. Екипите ще следят за удостоверенията за категоризация на туристическите обекти и дали дадените звезди отговарят на качеството на предлаганите услуги.
За миналия летен сезон в комисията са постъпили 530 сигнала от недоволни туристи. Едни от най-честите нарушения на лято 2011 били по Наредбата за категоризиране, например обекта е категоризиран като кафе-аперитив, а рекламният надпис е ресторант, обясниха оттам.
Значителна част нарушения имало и при места за настаняване, чиято регистрирация е за семейни хотели или за стаи със самостоятелен санитарен възел, но се рекламират като хотел. Това заблуждава туристите още повече, ако планират почивката си и избират мястото за летен отдих чрез интернет и е в противоречие с Наредбата.